En Miffy till




Här kommer en vinter Miffy med halsduk och en minimössa.

Jag har legat sjuk ett bra tag och varit hängig i förkylning och känt mig allmänt risig. Börjar känna mig bättre nu iaf. Värre är det med sambons mormor som ramlade för någon vecka sedan och slog sig illa. Vi var där igår och hon har hemska blåmärken i ansiktet och armen i mitella bland annat. Lilla mormor, krya på dig nu! Det tråkiga är också att hon missade sin kompis hundraårsfest. Men som tur var så kunde hon fira henne en annan dag med några väninnor. Hundraåringen är väldigt rask och sköter sig helt själv, ja förutom att hon får fotvård ibland ;-) För något år sedan sa hon att det var jobbigt att bli gammal för nu började det bli svårt att stå på ett ben. Haha vilken krutgumma :) Hon är tydligen piggast av hela tantgänget!

Idag blev jag attackerad av en schäferliknande hund när jag var ute och gick. Det var hemskt! Men det gick bra. Helt plötsligt när jag går på en gångstig i godan ro så hör jag någon börja vråla högt och svära bakom mig. Det lät som en missbrukare som sluddrade lite när han skrek ord som jag inte vill återge. Jag blev rädd och vände mig om och får se en stor hund komma rusande mot mig med huggtänderna framme. Jag blev så rädd att jag nästan svimmade. (Kan ju tillägga att jag är vansinningt hundrädd) Men någonstans så tog kunskapen över, jag har ju läst på vad man ska göra om en hund attackerar så på något otroligt sätt så tog detta över. Jag stannade direkt och ställde mig med sidan åt hunden och andades lugnt och slappnade av och stod helt blickstilla. Hunden kom fram till mig och hade sin mun mot min vante men sen stannade den och efter en stund tappade den intressent och sprang därifrån. Det var nära ögat kan jag säga. Den var ute efter mig och skulle ha huggit mig om jag inte gjort rätt. Den var i attackposition och väldigt aggressiv så jag kom undan med blotta förskräckelsen. Ägaren kopplade inte hunden utan lät den fortsätta springa fritt, han såg ut att inte ens ha ett koppel med sig men det var svårt att se på avstånd. Jag stod still ända tills de försvann längre bort. Efter detta mötte jag en kvinna med hund. Jag sa till henne att hålla koll så att dom inte råkade på denna hund. Då berättade hon att det varit flera attacker av just en sådan hund i området och flera har blivit bitna. Gulp... Otäckt!!!

Nu har det varit lite väl mkt otäcka saker som hänt den senaste tiden tycker jag. Förra veckan var det ju den påverkade mannen som ramlade omkull och dessutom var det en episod som jag inte beskrivit här när det var brandrök i vår trappa en morgon när jag vaknade. Jag blev fruktansvärt rädd och väckte sambon som sov efter skiftarbetet och skulle springa ut och ringa 112 när grannen kommer ut och berättar att det är hon som glömt något på spisen och sen gått en promenad. Öbo kommer senare och sanerar hennes lägenhet och trapphuset. Min bovärd sa att om grannen inte kommit hem som hon gjorde så skulle det blivit brand. Nu känner jag att det räcker med chockartade upplevelser på ett tag!!!

Annars så flyter saker på här, vi packar och lever ett liv i kaos. Men det är ju så när man flyttar :) I helgen kommer min mamma hit och hjälper mig att packa ner köket. Snällt!

Kommentarer
Postat av: guldmulten

minimössan är jättesöt :)

Själv håller jag på med en tax, improviserar lite så vi får se hur den blir :)



Otäckt med hunden, förstår inte att folk inte har sina hundar kopplade.

2011-02-23 @ 11:46:00
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: A-L

Ja nu får det vara nog med skräckupplevelser..hu..hu. räcker för ett helt år. Efter flera besök och telesamtal hos mormor/farmor,har vi fått dela glädjen och höra mycket om hur trevligt det var på hundraårskalaset så hon kom allt iväg! :)

Lycka till med flytt och alla bestyr:)

2011-02-23 @ 14:39:44
Postat av: A-L

Fel av mig, hon kom iväg på ett av två kalas iaf:) och det hade varit jättetrevligt.. det är hon verkligen värd:)

Gud så söt vinterMiffy!

2011-02-23 @ 15:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0