Gotland!

Nu åker jag till Gotland en vecka. Det ska bli härligt! Ska promenera och cykla och bada om vädret tillåter det :) Ska njuta av stillheten och läsa böcker och se på film. Stackars sambon jobbar och får stanna hemma. Kommer bli tomt utan honom men det får man ta. Det är bra att sakna varandra ibland också!

Det enda tråkiga i tillvaron är att mamsen ramlat och brutit ett ben i foten. Inte kul! När jag kommer tillbaka så ska jag åka till henne och pyssla om henne några dagar. Hon får inte stödja foten på flera veckor och har svårt att ens ta sig ut på sin veranda i dagsläget. Men bröderna tar hand om henne så bra den här veckan. Tur det!

Har ingen dator på ön så från mig hör ni inget på ett tag. Ha det bra alla!

Hallsbergstjejer på besök!

Idag har jag haft besök av två tjejer. En liten C som är söt som socker kom och hälsade på med sin mamma. Två och en halv månad gammal och när hon ler så smälter jag :) Så fruktansvärt go! Mamma G och jag tog en tur till Sveas och åt goda mackor och satt och pratade en stund och lillan sov så snällt i sin vagn. Mysigt! Tack för besöket :)

Häromdagen var vi som sagt hos Guldmulten och där var det fullt ös med ungar överallt. Vi trädgårdsfixade en stund och sen blev det fika och prat. Ujujuj vad många barn som har kommit in i vårt lilla gäng, roligt! Jag lyckades stjäla lite bebisgos med de båda nytillskotten *myyys*

Nu väntar jag på sambon som snart slutar jobbet. Fick mejl från honom idag där det stod att det vankades tårta på jobbet. Morr! Vill också ha! :) Tur jag har jordgubbar hemma, det är ju också gott. Ska äta upp alla så att han inga får nu när han är elak och äter tårta utan mig. *moahahahaha* ;-)

Lite smått och gott

Igår var det Vätternrundan och båda mina bröder var laddade för tävlingen. För den äldsta av dem gick det bra, han fick en finfin tid. Bra kämpat D! För min andra bror gick det desto sämre. Efter att han kört ca tio minuter så var det en klunga som krockade och han körde i full fart rätt in i denna och for av cykeln. Hemskt! Men som jag förstått det så klarade han sig med hemska skrubbsår och lätt skadad handled + att han slog i huvudet. Vilken tur att det finns hjälmar! Cykeln blev skrot och han fick bryta loppet men jag är mest glad över att han inte blev mer skadad. Dessutom så blev han tvungen att avbryta förra gången han körde också pga att han fick in metalldelar i däcket som skar sönder och gjorde det omöjligt att fortsätta köra. Tråkigt lillebror! Men du körde iaf en bra halvvätter dagarna innan!

En i tjejgänget körde också igår och det verkar ha gått riktigt bra! Grattis M!

Veckan har flugit på snabbt som vanligt. Hade besök av S i torsdags, det var hennes första besök i vår nya lägenhet. Kul att visa och kul att ha besök :) Vi åt god mat och drack smooties och sen bar det av in till Örebro för jag skulle fixa pass. Insåg att mitt går ut och jag har bokat in en vecka på Gotland efter midsommar och på färjan visar man id så jag fick lite bråttom ;P Kvinnan som satt på passkontoret frågade mig hur lång jag var (jag mätte mig på plats) och jag svarade att jag är 176,5 exakt. Då blev hon så fundersam och visste inte hur hon skulle göra pga den där halva centimetern *haha* Till slut skrev hon 177. Man undrar, det måste ju finnas fler som är mitt emellan två siffror eller är jag den felande länken? ;-)

Idag ska vi till Guldmulten med familj för att greja i deras trädgård. Iaf är det tänkt att vi ska trädgårdsarbeta men vi får väl se vad vädret säger. Mkt regn än så länge idag iaf. Om inte annat så fikar vi väl och umgås och det är ju inte fel!

Långhelg med besök på Omberg med omnejd

Vi startade långhelgen med ett besök i Mjölby hos mamma. På torsdagen åkte vi på utflykt till underbart vackra Omberg. Vi såg Rökstenen, Alvastra klosterruin, Ellen Keys strand och gjorde lite andra småstopp längs vägen. Solen sken och det blåste friskt och humöret var på topp!

På fredagen var sambon och jag barnvakt åt älskade syskonbarnen. Full rulle från tio på morgonen till sju-åtta på kvällen. Puh och pust och jätteroligt! Så snälla och goa barn är dom :) *älskarälskarälskar* På lördagen kom den andra brodern med fru och hälsade på med sin fina lilla kille och han är precis lika underbar han :) Faster blir lyrisk av sina fina syskonbarn! Båda bröderna cyklar som tokar nu inför halvvätter och vätterrunda och allt vad det är. Duktiga!

På lördagskvällen åkte vi hemåt och hade planerat friidrottskväll framför tv:n. Dock bestämde sig vår eminente granne med vinkelslipen att detta var kvällarnas kväll så vi fick ingen lugn och ro direkt. Han är rolig och kul den grannen då han ofta kör sin vinkelslip till långt in på nätterna, man blir på jättegott humör! Dagen efter körde han hela dagen och vi kände oss itusågade och i behov av lugn och ro vilket ledde till att vi i desperation ringde svärföräldrarna och bad om att få komma till dem en stund. Det fick vi och det blev grillning på deras nya fina veranda och deras grannar höll sig lugna och fina *tacktacktack*

Idag försökte jag sola en stund på balkongen men det kom visst ovädersmoln. Hoppas det blir regn så det friskar upp lite ute. Härligt med sommarvärme dock! Men ett litet regn då och då är ju inte fel :)