Tjejhelg :-)



Den här helgen har varit en tjejhelg hos stora B och hennes tjejer i Karlskoga. Grattis igen till Maneten som fyllt hela 16 år!!! Jag publicerar en bild på Svampbob och maneterna för din skull *hihi* Vad kul att pengarna du fick i present räckte till kameran du ville ha! Hoppas du får ordning på din blogg nu så att du kan publicera massor av bilder på den :-)

Stora B och jag träffades först tidigt på lördagen och satt och pratade och sen gick vi en riktigt lång promenad ner till vattnet. Det var fint väder men lite kallt och blåsigt. Men vi hade klätt på oss tillräckligt så det blev en härlig promenad. Vi handlade mat och jag önskade sufflémackor som är stora B:s specialitet, så det blev sådana. Mums! På eftermiddagen kom Maneten hem en stund innan hon skulle iväg på teaterfestival. Hon är nämligen skådespelerska i årets pjäs som heter "Vem mördade Johnny" En riktigt ruggig och spännande historia tydligen. Synd att jag missade den! Får se den på DVD sen :-) På kvällen blev det Eurovisonsschlagerfestivalen med goda mackor och öl. Gott!!! Är inte någon schlagerfantast direkt men det är ändå kul att kolla på den stora finalen ibland. Det gick ju riktigt bra för Sverige. Roligt! Även om jag tycker att texten till Sveriges bidrag är riktigt riktigt kass ;-)

På söndagen var det så dags för Manetens födelsedagsfirande. Vi åkte till tjejernas pappa R där kalaset skulle stå. God marängsviss och goda kakor serverades och släkten småpratade och det var trevligt på alla sätt :-) Efter kalaset hade vi tänkt grilla men det regnade så det fick bli stekt kött inomhus istället. Det smakade också bra! Lilla B var också med under söndagen så jag fick umgås med hela familjen. Kändes mysigt!  Efter det kollade vi på filmen Joker, fast vi hann inte se klart den innan jag åkte hem. Tyvärr led jag på söndagen av hemsk huvudvärk så ju längre dagen gick desto sämre blev jag så när jag satte mig på bussen hem var jag halvdöd. Tur att sambon hämtade upp mig i stan så jag slapp ta en buss till! När vi kom hem hade sambon fixat en massa saker i lägenheten och gjort så fint. Då blir man glad :-) Det blev en snabb kvällsmat framför Mästarnas mästare sen stupade jag i säng med dunkande huvud. Sammantaget dock en mkt trevlig helg. Tack Karlskogagänget för det!
:-)

Ikväll ska jag försöka titta lite på Lost och bara slappa. Mitt huvud behöver slappa känner jag!

Annars väntar jag med spänning på den nya personen som är på G. Guldmulten ska ha sitt första barn vilken dag som helst och jag är så nyfiken på vem det är som kommer! :-)

Kommentarer
Postat av: Maneten

haha kul hade vi :D och tack för prisenten :)

2011-05-16 @ 20:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0