Glad påsk!



Sommarväder i april tillhör kanske inte vanligheterna, men i år har det onekligen varit sommar under påsken. Härligt! Önskar vädret skulle se ut så här ända till september nu (med lite avbrott med regn då och då förstås). Känner mig som kycklingen på bilden efter att ha ätit gott och njutit denna påsk :)

I fredags åkte vi till mamma på påskmiddag och sen blev det även födelsedagsfika för min bror som fyllde 31 år i torsdags. Grattis bror!!! Det blev en lyckad dag med mkt lek med dom finaste brorsbarnen ute i det fina vädret. Faster har dock inte på långa vägar den energi som barnen har vad gäller att springa runt och sparka boll mm. Men hon gjorde ett tappert försök att hänga med iaf :) Älskar dessa barn så mkt att hjärtat nästan spricker! Träffade även min vän E som kom på fikat tillsammans med sina föräldrar. Trevligt! Stannade hos mamma till på kvällen och kom hem sent.

Igår kväll var vi hos svärföräldrarna på påskmiddag. Nästan alla var med och stämningen var god och maten ännu godare! Mina svärisar lagar fantastiskt god mat, och det fanns pajer och Jansson och goda sallader i mängd. Gott :) Vi hade dessutom inte ätit lunch så vi var superhungriga när vi kom dit. Vi skjutsade hem Viktors mormor innan vi åkte hem och sen blev det film i soffan hemma. Tack för trevlig kväll tillsammans!

Idag blir det en lugn dag, det behöver vi! Vi har haft lite mkt ett tag så jag ska sola på balkongen en stund, läsa böcker och sen blir det nog filmmys ikväll. Imorgon ska vi eventuellt sätta ihop en garderob som vi köpte billigt på Jysk. Jag fasar lite för det därför att Jysk ofta har hemskt krångliga beskrivningar... Men jag ska inte oroa mig i onödan, det är jag alldeles för bra på ;-) Måste även städa imorgon och försöka få lite ordning för just nu är det saker överallt. Men det är imorgon det, snart blir det balkongen och en bok! Väntar bara på att solen ska krypa runt hörnet så att jag kan njuta av den :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0