Sommar = sol?




På Gotland var det sommar varje dag, här hemma syns knappt solen till. Trist! Tur jag snart åker till Gotland igen ;-)

Bifogar en bild på en liten och en stor giraff som jag virkat. Den stora har varit med förut men den lilla är ny. Jag använde mig av mönstret till den stora giraffen, som jag köpt via Etsy, och försökte komprimera mönstret. Det var lite krångligt och jag fick göra om en del saker flera gånger men till slut så blev den färdig :)

Är snart färdig med draken/dinosaurien som brorsonen ska få. Drakens ansikte har varit hemskt pilligt med ögonbryn, näsborrar och ögonfransar mm så det har tagit lite tid. Virkandet kom av sig lite när jag åkte till Gotland och till mamma men nu är jag igång igen!

Tiden hos mamma var trevlig och jag försökte pyssla om henne så gott det gick. Jag städade hennes lilla hus och handlade och tvättade mm. Kom hem och var helt slut efter två veckor borta från hemmet. Känner mig dock piggare nu!

Mamma är på bättringsvägen nu iaf. Det visade sig att hon fått en typisk fotbollsskada. Och det är tydligen bra att få just en sådan skada (om man måste skada sig alltså!) då det forskats fram bra saker i samband med läkning av dylika skador. Istället för det tunga gipset hon var tvungen att bära i början så har hon nu fått en smidig anordning som är lätt att ta av och på och som inte väger nästan någonting. Hon får böja foten upp och ner men inte i sidled och anordningen (jag vet inte vad jag annars ska kalla den) ser till att ankeln och vristen hålls fixerad. Hon och moster (som bröt lårbenshalsen i vintras) körde t.o.m. bil ner till Gotland i förrgår. Visserligen fick dom hjälp av min bror en del av resan men ändå. Tuffa tanter :)


Kommentarer
Postat av: guldmulten

de är sååå fina!! Jag har precis påbörjat en egen :)

2011-07-18 @ 17:19:05
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Barbro

Vilka söta giraffer :D



Sån "tur" hon hade.. hmm.. Men skönt att det blir bättre iallafall. :)

2011-07-25 @ 00:05:26
URL: http://missbabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0