Lite smått och gott




Igår var det Vätternrundan och båda mina bröder var laddade för tävlingen. För den äldsta av dem gick det bra, han fick en finfin tid. Bra kämpat D! För min andra bror gick det desto sämre. Efter att han kört ca tio minuter så var det en klunga som krockade och han körde i full fart rätt in i denna och for av cykeln. Hemskt! Men som jag förstått det så klarade han sig med hemska skrubbsår och lätt skadad handled + att han slog i huvudet. Vilken tur att det finns hjälmar! Cykeln blev skrot och han fick bryta loppet men jag är mest glad över att han inte blev mer skadad. Dessutom så blev han tvungen att avbryta förra gången han körde också pga att han fick in metalldelar i däcket som skar sönder och gjorde det omöjligt att fortsätta köra. Tråkigt lillebror! Men du körde iaf en bra halvvätter dagarna innan!

En i tjejgänget körde också igår och det verkar ha gått riktigt bra! Grattis M!

Veckan har flugit på snabbt som vanligt. Hade besök av S i torsdags, det var hennes första besök i vår nya lägenhet. Kul att visa och kul att ha besök :) Vi åt god mat och drack smooties och sen bar det av in till Örebro för jag skulle fixa pass. Insåg att mitt går ut och jag har bokat in en vecka på Gotland efter midsommar och på färjan visar man id så jag fick lite bråttom ;P Kvinnan som satt på passkontoret frågade mig hur lång jag var (jag mätte mig på plats) och jag svarade att jag är 176,5 exakt. Då blev hon så fundersam och visste inte hur hon skulle göra pga den där halva centimetern *haha* Till slut skrev hon 177. Man undrar, det måste ju finnas fler som är mitt emellan två siffror eller är jag den felande länken? ;-)

Idag ska vi till Guldmulten med familj för att greja i deras trädgård. Iaf är det tänkt att vi ska trädgårdsarbeta men vi får väl se vad vädret säger. Mkt regn än så länge idag iaf. Om inte annat så fikar vi väl och umgås och det är ju inte fel!


Kommentarer
Postat av: malin

Tack!! Trist för din bror :( när startade han? Vid 02? Vår två tjejer från Örebro ( i Johans gäng) som oxå fick bryta efter 10 min pga krock. Tur att det ändå gick bra, så otäckt!

2011-06-20 @ 17:50:00
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0