Huvudvärk och gnäll...



Jag är så in i bänken trött på huvudvärk. Det är mitt ständiga aber och jag har huvudvärk varje dag i olika hög grad. Man blir grinig av detta och nu är jag extra grinig. Den som inte orkar läsa mitt sura inlägg bör sluta nu för idag är jag inte glad. Annars skyll dig själv ;-) Hehe

Igår var jag hos min sjukgymnast och han har av någon anledning fått för sig att jag är en bra person att ösa sina bekymmer på. Han berättar om sitt liv och sina problem och vill att jag ska diskutera dessa. Det började med små saker som jag lyssnade på och sen har det bara fortsatt. Jag är alldeles för snäll för att säga ifrån och hade väl aldrig trott att det skulle bli så här. När han går in i sina probelm så glömmer han bort hur min behandling ska gå till. Han tar i alldeles för hårt och på fel ställen. Jag har försökt att säga ifrån men nästa gång är det samma visa. Jag har även berättat att han tagit i för hårt och att det lett till huvudvärk. Men han slår ifrån sig detta och börjar prata om sitt och så glömmer han bort vad jag sagt. Detta har nu lett till att jag flera gånger kommit hem med migränliknande huvudvärk och ibland kräkts pga smärtan. Nu tror jag att jag måste sluta gå till honom. Det är synd för han var duktig i början när det handlade om min värk och inte om hans före dettor mm. Jag blir så trött...

Igår fick jag en en sådan fruktansvärd huvudvärk att jag inte ens fattar hur jag kom hem från Örebro. Jag kunde knappt röra mig eller se något. Det var helt vidrigt! Dessutom har jag ju hantverkare här som börjar ca åtta på morgonen och håller på till sen eftermiddag och bankar och ockuperar hela lägenheten så jag får inte vara ifred och vila i mörker och tystnad heller. Kunde knappt sova i natt pga huvudet och somnade helt utmattad runt klockan ett. Blev sedan väckt av sotaren klockan sju (har inte fått meddelende om att han skulle komma) Är helt slut idag och har hemsk huvudvärk. Jag står på benen dock vilket jag inte gjorde igår. Som tur är har jag världens bästa sambo som pysslade om mig och gjorde mat och fixade och donade igår. Tack älskling för att du är så fin :)))

Inte blir det snyggt här hemma heller. Obs, mer gnäll! ;-) Dom målar fönstren i hela lägenheten men det ser slarvigt ut. På några av de färdiga fönstren är det märken efter slarv och stötar och färgen har spruckit. Irriterande men svårt att säga något om. Jag känner att man är lite mer utsatt när man har en privat hyresvärd. Hade det varit Öbo så hade jag inte tyckt det varit jobbigt att klaga men när hyresvärden är här själv och målar och jobbar blir det svårare att gnälla. Nåja det får väl se för hemskt ut, jag betalar iaf inte för att få det gjort. Skönt!!!

Kontoret är färdigt iaf så här kan jag sitta och tjura någorlunda i fred. Hehe. Får bara ännu mer ont av att sitta vid datorn men vet inte annars vad jag ska hitta på. Vill sola men går inte ut i bikini direkt när byggkillarna och hyresvärden är här!!! Nåväl, nu ska jag sluta gnälla och kanske ta en bok att läsa. Får se om huvudet tillåter det...

Kommentarer
Postat av: A-L

Ja det kan vara riktigt tufft med svår värk, säg upp bekantskapen med din självupptagna sjukgymnast!

Krya på dig

Kram

2011-05-16 @ 17:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0