Och så kom storken...

...med en liten tjej! Guldmulten med make har blivit föräldrar och jag är så så glad för deras skull :) Grattis familjen W!!! Ser fram emot att få träffa det lilla knytet :)



Helgen flöt på alldeles för snabbt, tur det är långhelg på G! Svärföräldrarna var här på middag i lördags och de hade med sig blommor, vin och choklad. Tack! Vi ska provsmaka vinet och chokladen nu i helgen :) Det blev en trevlig kväll med indisk mat, jordgubbsbakelser och en massa prat!

Igår sydde jag en svart- och vitprickig gardinkappa till kontorsfönstret. Det blev helt ok tycker jag. Ska sätta mig i helgen och sy kuddar i samma tyg och ett draperi som ska sitta för en garderobsida som är full av skruv- och spikhål. Får se om andan faller på och inte vädret är för fint ;)

Varmt idag! Härligt men lite chockartat. Blir badsugen så in i vassen. Förstår inte varför det inte slutar blåsa så dant, tycker det har blåst mkt den här våren. Nåja, man ska inte klaga, det är sommar ute och jordgubbarna är redan här! Mmmm, åt jordgubbar till efterrätt idag och det smakade underbart. Köpte även en stor burk med körsbär som jag ska smaska på ikväll när sambon jobbar. Härliga sommarbär som förgyller tillvaron :)

Ikväll blir det lite virkande och Losttittande för min del. Har idag fått hem en laddning amigurumiögon som jag beställt från amigurumivirkerskan Janna http://garngalning.blogspot.com/ Hon rotade fram ett par efterlängtade cuts åt mig som min isbjörn ska få när den är färdig. Tack Janna för det :)

Nu ska jag inta balkongen för en stunds bokläsande och njutande av värmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0