Besök hos barnmorskan mm :)




Idag började dagen med besök hos barnmorskan. Vi är i vecka 30 och på väg in i vecka 31. Det närmar sig med stormsteg! Skräckblandad förtjusning :) Hjärtat slår så fint därinne, det är så fantastiskt mysigt för oss att lyssna på vår lilla skrutt!

Bebisen tränar och jobbar därinne och brukar sparka sin pappa på örat när han pratar med den *hihi* Jag har svårt att sova och börjar känna mig tung och trött och ryggen gör ont. Och ändå är det två månader kvar, hur ska detta sluta? ;P Det är pirrigt och spännande!

Nu ska vi försöka handla klart det sista innan bebisen kommer. Bättre att göra det nu innan jag blir FÖR tung och inte orkar. Ska handla skötbord och skötbädd och alla saker som används runt detta bord. Det är en hel del grejer! Sen ska vi handla täcke och lakan mm till spjälsängen. En babyvakt ska också inhandlas och en skön filt till barnvagnen. Någon liten speldosa eller mysdjur kanske slinker med också :) Det är fler saker som behövs men min sega gravidhjärna kommer inte på mer just nu. Pengarna bara trillar iväg men det är ju som det är. Man får betala och se glad ut ;D

Häromdagen var det tjejfika hemma hos C, vi bjöds på goda kakor och fruksallad. Gott! C är också hon gravid, fast med sitt andra barn. Roligt :)

I helgen var jag ju hemma hos mamma och det var mysigt och trevligt på alla sätt. Mamma och jag fick mkt tid åt att umgås och prata och äta god mat :) Jag fick nästan en heldag med fina brorsonen O som är helt otroligt go. Älskar honom! Fick även en massa matnyttiga bebistips av svägerskan, tusen tack för det!!!

Trackback
RSS 2.0