Våren är verkligen här!

                         
                                                           
Nu är våren här, och vilken enorm värme den kom med! Man blev nästan lite chockad :) Snart snöar det väl igen som omväxling ;-)

Måste skärpa mig och skriva här lite oftare nu när vi börjar komma i ordning i vår nya lägenhet. Håller på med att packa upp de två sista kartongerna idag. Allt ligger instoppat i skåp och garderober så att de knappt går att öppna men det är så skönt att slippa kartongerna! Ordning i skåpen får vara en senare prioritering :) Vi fick iaf godkänt av svärfar när de var här förra helgen, han tyckte att vi varit snabba och fått det fint. Vi suger åt oss det berömmet!

Det känns väldigt bra än så länge i lägenheten, det är lugnare här och det känns bra med dom stora ytorna. Jag hoppas och tror att vi ska trivas här! Förra helgen firade jag och sambon åtta år tillsammans, tiden går verkligen fort! Vi firade inget direkt utan hade som sagt svärföräldrarna och sambons syster J och mormor A här på fika. Roligt att ni kom! På kvällen var vi på inflyttningsfest hos Sa o Ma, det var en trevlig tillställning med supergod mat och rolig tävling.

Den här helgen var vi på Ikea och handlade lite möbler och på lördagen var vi runt på loppisar och spanade. Vi var bl.a. på Bra & Begagnat i Hallsberg, verkade vara ganska nyöppnat. Trevligt och mkt fina saker, dit åker vi gärna igen! Vi fyndade ett gammalt repigt linneskåp på Bra & Begagnat i Örebro för 200 kronor. Det ska vi måla vitt och ha i vardagsrummet som DVD-möbel. Får se om vi lyckas fixa i ordning det, vi har aldrig målat något förut men vi gör ett försök :) Söndagen gick åt till att skruva ihop möbler och greja så helgen var inte direkt lugn men vi hade roligt iaf! I eftermiddag ska vi hem till svärföräldrarna och måla skåpet, dom har varit snälla och lånat ut garaget till oss :)

Nu ska jag fortsätta med de sista kartongerna. Jag blev så glad nyss för jag hittade våra försvunna Fantomentidningar längst ner i den understa kartongen, under en video och en DVD. Yes! :)))

Grattis idag till min pappa på födelsedagen, hoppas du får en jättefin födelsedag!


Kommentarer
Postat av: V

Ja, tiden går fort när man har roligt :)



Du glömde bort att nämna herrbetjänten ;)

2011-04-12 @ 12:48:51
Postat av: guldmulten

hurra för att ni hittade tidningarna!!

2011-04-13 @ 14:28:43
URL: http://guldmulten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0