VM reflektioner



Vilken VM-dag! Wow! Har suttit som klistrad framför tv:n hela dagen.

Blir imponerad av Koji Morufushi i kula, han är fantastiskt duktig och inte alls tråkig att titta på heller! Vilken man! :) Spännande tävling bjöd han på minsann.

Jessica Samuelsseon kämpade på bra men hade lite oflyt i höjdhoppet. Trist, men det är roligt att följa hennes tävlande även om hon inte är en medaljkandidat. De svenska bröderna Arrenius imponerade inte idag.

Vem döper sin son till Olli-Pekka??? Hmmmm... Bara undrar... Funderar ofta på människors val av namn på sina barn. Många roliga namn har jag sett under tävlingarna men nog inget så fult som detta. Smaken är dock som baken vill jag minnas...

Fusk fusk fusk fusk!!!! I 110 meter häck! Mkt dålig stil av Dayron Robles och ett i mina ögon grovt fusk som borde lett till diskvalificering. Inte godkänt alls! Han verkade helt klart medveten om vad han gjorde. Trist att titta på faktiskt. Men Jason Richardsson imponerade verkligen! Coolt! Synd att han inte vann. RÄTTELSE!: Enligt SVT:s hemsida så är Robles diskvalificerad! Isf vinner Richardson guldet! Det pratas om att det kan bli ett nytt lopp också vilket jag tvivlar på kommer ske. Vore inte rättvist anser jag, varför ska Robles få en andra chans? Det fick inte direkt Bolt och de andra som tjuvade bort sig. Visst skulle Liu Xiang förtjäna det men det blir ändå fel anser jag. Nu följer jag utvecklingen med spänning...  

Och äntligen fick då Carmelita Jeter vinna VM-guld! Hon har varit min favorit i flera år, kul att hon lyckades även i VM. En reflektion är vilka mkt mkt vältränade bakdelar det finns i ett hundrameterslopp för damer. Ojojoj, dom går inte av för hackor vad gäller storlek och muskler, där ligger man i lä *hehehe*

Spännande var det också i 400 meter för damer där Allyson Felix fick stryk med bara någon ynka hundradel på upploppet av Amantle Montsho.

I damernas kula slogs det nytt världsmästerskapsrekord på 21,24 meter av Valerie Adams. Coolt :)

Stavhoppsfinalen var GRYMT rolig att följa! Tyckte lite synd om Lavillenie som faktiskt är en outstanding stavhoppare men som fick nöja sig med tredje plats. Både kubanen och polacken som blev etta och tvåa gjorde otroliga personliga ökningar. Precis så som man skulle önska att alla idrottare kunde göra när det är VM-final! Roligt roligt :)

Avslutningsvis, vilka bra kommentatorer vi har på SVT. Dom är bäst! Även om jag fortfarande funderar på uttrycket som Gärderud sa igår. "Att ta sin Mats ur skolan" Hehe, har försökt läsa på om det och har väl blivit lite klokare men det var hemskt oväntat och roligt sagt :)

Kommentarer
Postat av: guldmulten

Håller med om allt typ :)

"Att ta sin Mats ur skolan" var roligt men du kollade väl uppvärmninen och "Lika som bär" HAHA riktigt bra!

2011-08-29 @ 22:15:51
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Gomorronsol

Nej det måste jag ha missat, får kolla upp det! :)

2011-08-30 @ 09:43:29
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
Postat av: Mamma Svahn

Oj, vad du går in för det :) Önskar att jag hade tid till det också.

2011-09-01 @ 12:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0