Äntligen VM! Och vilken start!

Nu är skidVM äntligen här! Som vi har väntat :) Tyvärr hinner vi väl inte se allt då vi måste packa och greja men en hel del bara måste vi ta oss tid för att se.

Idag var en härlig dag för de svenska herrarna! Marcus Hellner är bäst helt enkelt :) Han åkte fantastiskt och jag trodde nästan inte mina ögon när han var så överlägsen. I sprint av alla grenar. Jag vill se mer Hellner i den här formen!!! Stackars min älskade sambo som jobbar kväll och missade ett härligt lopp! Tur att det finns SVTplay :) 

Jag är också glad över Emil Jönssons brons, en härlig kille som verkligen förtjänar medalj! Modin är en kille att se upp med i framtiden även han, 22 år gammal och på uppgående :) Härlig femteplats för honom. han är nog glad att han slapp bli sexa som han blivit på ett flertal tävlingar.

Stackars Charlotte Kalla som hade krafterna men blev tråkigt trängd på upploppet i semifinalen av en fransyska. Trist start för henne. Men hon kommer igen!

IMG_3585

Kommentarer
Postat av: Lillprins Bus

Ska allt bli spännande att få se den där finalen sen! :) Stackars Kalla också, men skönt att Modin slapp 6:e platsen iaf ;)



älskar min Gomorronsol

2011-02-24 @ 21:05:54
Postat av: guldmulten

Hurra för Hellner!! Vilken hjälte!!

Och Hurra för Emil som oxå fick medalj!!

Och ett hurra hör Modin också som gjorde en fin prestation o gick till final.

Vilken VM-start!!

Ser fram emot att känna den häftiga stämningen på plats nästa vecka...

2011-02-25 @ 13:22:43
URL: http://guldmulten.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0