Läskigt söt fladdermus

Igår var Guldmulten här och vi pratade om deras blivande baby och om virkning mm. P.S. Jag tror att det blir en tjej D.S. *hihi* Vi åt lammfärsgryta och mumsade kakor. En trevlig kväll var det :)

Idag har jag varit nere i källaren och rensat gamla papper och dylikt. Puh, borde gjort det här för flera år sen men nu blir det iaf ordentligt gjort. Inte kul men nödvändigt!

Nu på kvällen har jag tränat lite och försöker nu koppla av en stund tills älsklingen kommer hem från skiftarbetet. Han ska äntligen få sin långhelg efter att ha jobbat extra under de senaste två långhelgerna. Fast i helgen ska vi börja packa men lite ledigt ska han nog kunna få iaf :)

Fladdermusens mönster kommer från boken Amigurumi : Virkade djur av Elise Nilsson. Vingarna och fötterna är gjorda av dubbelt sytt filttyg som sedan är fastsydda på kroppen. Munnen är sydd med garn, det rekommenderas inte. Jag tycker att det blev luddigt och otydligt. Har nu inköpt brodergarn att använda på framtida objekt. Tyvärr blev bilden lite vitsuddig av blixten, i verkligheten är fladdermusen helt svart. Ögonen är säkerhetsögon som jag köpt av Janna, en tjej som säljer amigurumiögon via nätet. Hennes hemsida hittar du på http://garngalning.blogspot.com Rekommenderas! Jag måste snart handla av henne igen :)

Mitt nästa projekt är att virka en giraff från ett mönster jag köpt på nätet. Men den kommer att ta ett tag att virka så det dröjer innan jag lägger ut den här. Originalet är sött iaf så jag hoppas jag kan knåpa ihop en egen så småningom!


Kommentarer
Postat av: A-L

Ja riktigt läskigt söt fladdermus!

Mums med lammfärsgryta i vinterkylan=)

2011-02-11 @ 10:22:15
Postat av: guldmulten

mmmmmmmm så gott det var :)

2011-02-11 @ 18:08:22
URL: http://guldmulten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0