Äntligen semester!



Ska bo i morfars hus med mamma och bara insupa atmosfären i min barndoms sommarhus. Morfar dog förra året och huset har varit kvar sedan dess i släktens ägo. Tyvärr har vi inte råd att ha det kvar och det är dessutom för långt borta för att vi ska kunna sköta det ordentligt. Roligt nog så är det min mammas kusins barn som köpt huset så det fortsätter inom släkten, morfar skulle blivit så glad över detta! Roligt! :) Så därför vill jag åka dit innan huset går över i deras ägo.

Då jag flyttat runt hela mitt liv (Född i Stockholm, vidare till Jämtland, Västergötland, Småland, Gotland, Småland igen, Västergötland, Småland igen och till slut Närke) har mormor och morfars hus alltid funnits där som en konstant trygghet i tillvaron. En tillflykt som alltid funnits och som betyder mer för mig än något annat hus i världen. Det är sorgligt att se den oasen försvinna men ibland måste man släppa taget om saker även om det smärtar. Så jag ska njuta av dofterna och atmosfären och känna mormor och morfars närvaro och verkligen ta in alla intryck som kommer till mig, både de glada och de sorgsna. Det blir en minnenas känsloresa några dagar, jag hoppas på att det ska ge mig fina minnen att bära med mig i framtiden. Jag ska försöka släppa taget om huset och känslan av förlust och istället se det som livets gång att huset försvinner. Försöka ta med det positiva och bevara det.

Trackback
RSS 2.0