Uggla :)


 


Här kommer en liten uggla som min brorsdotter fick i somras. Mönstret kommer från http://idaskreativa.blogspot.com/2011/03/gratis-monster-fargglada-ugglor.html Det var guldmulten som gjorde en först och jag kunde inte motstå att göra några själv. Har hittills gjort fem stycken så det blir fler bilder på ugglor längre fram :)

Igår var jag på körövning. Jag var ruggigt nervös innan jag skulle dit, visste inte alls vad jag skulle förvänta mig. Det var trevligt och kändes ok. Saknade fika dock! Är van sedan kyrkotiden att det alltid är fika i samband med körövning. Då hinner man sitta ner och samtala och lära känna dom andra lite bättre. Nu kom man dit, sjöng och gick hem. Men folk verkade trevliga iaf så jag kommer gå dit fler gånger. Typiskt bara att jag ska vara yngst. De andra påpekade gärna att jag är yngre än dom och sa att det var ju kul att det kommer lite ungdomar hit. Blir lite trött på sådant, jag är faktiskt snart fyrtio år... Vill bli sedd för den ålder jag faktiskt är. Men detta drabbar mig ofta tycker jag. Det är lääääänge sen jag var en ungdom så det känns knepigt att bli kallad det. Men jag förstår att dom menade väl, blev bara lite trött. Jag har själv inga problem med att umgås med människor i olika åldrar, jag umgås gärna med både yngre och äldre och tänker inte på åldern direkt. Det är först när folk börjar påtala det som jag börjar tänka på det. Kanske ska säga nästa gång, åh vad roligt med så mkt tanter här *fnissfniss* Bara för att se vad folk säger. *hihi* Men nej, jag släpper det nu. Det var iaf kul att sjunga! :))))

Kommentarer
Postat av: Sara

Söt uggla, kul att du gillade kören!

2011-09-06 @ 21:53:53
Postat av: Gomorronsol

Tack :) Ja det är kul att sjunga!

2011-09-06 @ 21:56:06
Postat av: A-L

Suuuupersöt uggla! :)

Härligt att du kom igång med kören, att bli kallad ungdom får du ta som en komlipmang, du är ju så ungdomlig och söt, ser INTE ut som en snart 40-årig tant! Be att ni tar fikarast. Det har vi!

Kram

2011-09-07 @ 09:22:30
Postat av: Gomorronsol

Tack tack :) Hihi, jo det är säkert en komplimang, förstår att dom inte menar illa. Men ungdom, nja det känns ändå fel. Dina barn är ungdomar och dom är ju tjugo år yngre än mig! Men men det är ju bättre med ungdom än med 40-årig tant ;D Ska ta upp det där med fika, tack för tipset! Kram

2011-09-07 @ 11:41:44
Postat av: guldmulten

finfin uggla ju! Jag har oxå gort en uggla till i dubbel storlek mot den första och det lär bli fler, de var ju så enkla att göra ju :)

2011-09-12 @ 12:16:35
URL: http://guldmulten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0