Först dagarna själv med bebis :)

Nu har jag varit hemma några dagar med min lilla tjej. Allt har gått bra men jag är trött så in i bänken... Skulle kunna sova två dagar i sträck känns det som! Det är ett intensivt schema fullt med matning och blöjbyten mm och däremellan ska man försöka hinna äta en bit mat och fixa annat praktiskt. Men det är så mysigt att gosa och umgås med vår goding så det är bara att köra på!

Igår var vi på första besöket själva på BVC. Lilltjejen har ätit riktigt bra och gått upp ordentligt och väger nu 4560 g och är 57 cm lång :) Det var hemskt nervöst att ha en tid att passa när man har en liten som inte alls har en aning om tider och klockslag. Lyckades iaf komma iväg i tid men var genomsvettig och stressad när jag kom dit. Lillhjärtat blev arg när vi skulle klä av och på och väga och greja så hon gallskrek och tröstades bara av bröstet en stund. Så fort jag tog bort bröstet gallskrek hon och det var en pärs att klä på henne mitt i väntrummet som var fullt av föräldrar och barn. Som mamma reagerar man rent fysiskt på sitt barns skrik genom att bli svettig och stirrig, jag reagerar starkt på hennes minsta ljud på nätterna t.ex. Men vi klarade besöket på BVC och kom hem trötta och svettiga och myste ner oss i soffan. Är stolt över mig själv att jag fixar dagarna hemma än så länge! :)

Matningarna på nätterna är rätt tuffa då jag envisas med amningen så mkt jag kan. Först ammar hon brösten och försöker få ur det lilla som finns, sen ska hon ha ersättning uppepå det och vila en stund mitt i och oftast bajsa en del och sen vill hon äta ännu mer innan hon kan somna om någon timme till (om man har tur) Det kan ta flera timmar så det är lite jobbigt. Två matningsmetoder gör det lite krångligare men jag vill verkligen att hon ska få så mkt av min mjölk som möjligt.

Nu vaknar hon nog när som helst och då är det dags för blöjbyte innan vi sjunker ner i soffan och gosar en stund. Att lukta på min bebis och känna hennes närhet är det bästa som finns :)

Kommentarer
Postat av: guldmulten

Så härligt det är med mamma-bebiskärleken!!!

Finns inget bättre än att mysa, gosa och lukta på sin lilla.

Jag längtar efter att få träffa er nu, ska bli så kul att få se den lilla sötnosen live och få höra hur ni har det.

Mys vidare i regnrusket så ses vi snart:) KRAAM!

2012-04-26 @ 14:51:00
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Lotta i jönköping

Grattis till ert lilla pyre!

Hälsningar

Lotta

2012-04-29 @ 18:43:39
Postat av: Maria

Tack så mkt!

2012-04-29 @ 19:39:06
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
Postat av: A-L

Hej Maria!

Vad vi är glada för er lycka med söta lilltjejen :-D

Stort lycka till, nu väntar en härlig tid.

Skönt också med våren och kommande sommar för er lilla familj :-D

Varma kramar till er alla tre

/från fam B

2012-05-09 @ 08:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0